Zdravá výživa

Určitě každý z nás by dokázal říci, co je vlastně zdravá výživa. Díky médiím víme, že uzeniny, smažená jídla, sladkosti a cukrovinky nejsou zrovna ideálním pokrmem. Proč však je kolem nás tolik jedinců, které trápí vyšší hmotnost?

V tematicky laděných časopisech, zaměřených na životní styl, módu, stravování, se pravidelně můžeme dočíst o správném a zdravém způsobu stravování. Všelijakých rad, zaručených postupů, složení jídelníčku na nás doslova chrlí média převážně na jaře a v létě. A je to zcela pochopitelné, neboť s nástupem jara a léta tzv. odhazujeme vrstvy oblečení. A tzv. „až se jaro, léto zeptá“, nemilosrdně při obléknutí triček, krátkých sukní, šortek a plavek, odhalí nedostatky našeho těla.

Moci „něco“ udělat s naší tělesnou a s ní i spojenou vnitřní schránkou těla, je možné, ale i vhodné, během celého roku.

Zdravá výživa

Nejednou se dozvíte, že je vhodné se zaměřit na určitý druh potravy, vyřadit ze svého jídelníčku to a to apod. Kolikrát jsou také informace napsány různě, ovšem jejich podstata je stejná. Pak však může nastat problém v tom, že máte v hlavě zmatek a snadno se vydáte špatnou cestou, dá-li se to tak říci.

Přinášíme Vám tedy pár základních tipů, které stojí za to zvážit.

Když sladkost, tak během dopoledne

Rádi si sem tam dopřejete nějaký ten sladký mlsot (čokoládu, bonbóny, sušenku, čerstvě upečený voňavý koláč)? Pak si jej raději vezměte během dopoledne. Během dne budete vykonávat různé činnosti a** organismus sladkost snadněji spálí.** Je lákavé a jistě i příjemné se večer zabořit do pohodlného křesla, sedačky, uvařit si kávu, či lahodný čaj a k tomu si dát právě sladký zákusek. Ovšem takto „zhřešit“ těsně před spaním není nic dobrého pro Vás a Vaše tělo. Organismus rozhodně získané kalorie nespálí. A tak z těchto nadbytků se pak postupně utvoří ony tukové špíčky, které se tak rády drží v oblasti bříška, boků, zadečku a stehen.

Pitný režim

Vedle jídla však také během dne pijeme rozličné nápoje. Káva je velmi často diskutována. Nijak neuděláte chybu, pokud si ráno a třeba odpoledne uvaříte kávu, ovšem nejlépe bez cukru, šlehačky a alkoholu. Taková turecká káva, nebo překapávaná apod. je vhodná. A na kávu se smetanovou zmrzlinou a jiné speciality raději zapomeňte, či si ji dopřejte skutečně jen výjimečně. Během dne je vhodné pít bylinkový a ovocný čaj, čistou vodu z vodovodního kohoutku, neperlivou neslazenou minerálku. A co se týká džusů? I džusy, stejně jako káva jsou velmi probírány. Nenechte se zmást tzv. 100% džusy. Takové džusy jsou totiž plné kalorií. Vzdávat se džusů však zcela nemusíte. Lepší však je, pokud si je budete ředit. A když jsme již u těch džusů, také malým dětem příliš nedopřávejte přímo jim určené pitíčka a džusíky. I v tomto případě jsou tyto nápoje více než přeslazené.

A dostáváme se k tomu, kolik bychom tak měli během dne vypít. Ideální je, vypijeme-li dva až tři litry vhodných tekutin. V horkém létě pak tři až čtyři litry. Když již pocítíte žízeň, je to známkou toho, že jste pitný režim podcenili. Stačí si na to dávat pozor. Ideální je, pokud byste měli vodu stále s sebou. Budete-li ji mít v práci na stole, v tašce při cestování, přinutí Vás to se napít. A ještě jedna malá poznámka. Lepší je, pokud budete pít pravidelně, například každou hodinu či dvě menší množství. Není zrovna moc vhodné, když budete třeba celé dopoledne bez tekutin, a pak naráz vypijete půl až litr tekutin.

Výživoví poradci

 

Jak postupovat a co dělat, abyste se nemuseli trápit se vzhledem své postavy? V prvé řadě není nutné časopisy zahodit a dál nečíst podobné články. Naopak, je dobré být neustále v obraze, a dozvídat se nové poznatky. K tomu však je dobré obrátit se na výživového poradce. Právě on Vám může pomoci, poradit a poskytnout informace, které budou šité na míru přímo pro Vás.

Výhody spočívající v oslovení výživového poradce

Z výše uvedeného v podstatě již vyplývá, proč je dobré se obrátit na specializovaného výživového poradce. Určitě Vás však bude zajímat, s čím vším se můžete obrátit na výživového poradce, co od něj můžete očekávat, jak taková spolupráce vypadá apod.

U doktorů, ať už praktických nebo specializovaných, se můžete setkat s tím, že pokud na ně „spustíte“ s poznatky, které jste se dočetli, dozvěděli, nebudou nejspíš nadšeni. Ono na jednu stranu nelze se čemu divit. Povětšinou se totiž jedná o oblasti vyžadující značné znalosti a zkušenosti. A co si budeme povídat, internet je také plný neověřených zpráv a informací.

Ovšem, zajdete-li za výživovým poradcem, můžete s ním konzultovat informace, které jste získali z časopisů, internetu. Výživový poradce s Vámi tyto poznatky projde a správně je utřídí. I v oblasti výživy a hubnutí je totiž celá řada mýtů a nejasností. S výživovým poradcem bude konec Vašeho tápání a dohadů.

Spolupráce s výživovým poradcem

Spolupráce s výživovými poradci se může v určitých detailech lišit. Princip však bývá povětšinou obdobný. Při první konzultační schůzce očekávejte spoustu otázek, a to ve formě ústní, ale i písemné. Otázky budou zaměřeny na Vaše stravovací zvyklosti, životní styl, četnost a druh pohybu, způsob zaměstnání. Výživového poradce bude zajímat jaká je skladba Vašeho jídelníčku, co jíte během celého dne, jak jste na tom s pitným režimem. Na základě získaných informací Vám výživový poradce sestaví jídelníček, ať už redukční, pro vytvarování postavy, nebo naopak nabrání svalové hmoty. V pravidelných intervalech s Vámi pak poradce vždy zkonzultuje dosažené výsledky. Následuje i úprava jídelníčku, případné doporučení potravinových doplňků, ale také doporučení vhodného sportu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10259 (vitejdoma.cz/rodina#9835)


Přidat komentář