Rychlé a snadné hubnutí

Podle výsledků různých světových i republikových výzkumů vyplývá, že stav obezity v České republice neustále narůstá. Obezitou u nás trpí již na 15% dětí a 40 – 60% dospělých. Většina z nich touží po rychlém a snadném hubnutí.

Rychle a snadno zhubnout je snem každého. Bohužel věc se má tak, že efektivní** rychlé hubnutí** je nereálné. Jestliže se někomu rychle zhubnout vskutku podaří, rozhodně se nejedná o zdravé hubnutí a z ubitých kil se dotyčný nebude radovat příliš dlouho. Brzy dorazí** jojo efekt**.

Jak rychle a snadno zhubnout?

Záleží, co si pod rychlým hubnutím člověk představuje – za jeden týden několik kilo? Likvidujete se! Odborníci již dávno zjistili, že extrémní redukční diety vedou leda tak do pekel a k ještě větší nadváze. Pokud chcete vskutku snadno zhubnout, potřebujete k tomu několika týdnů až měsíců dlouhý plán. Pouze tak vaše hubnutí může proběhnout zdravě a bezproblémově.

Zdravé hubnutí totiž představuje zhubnutí maximálně jednoho kilogramu týdně. Vše ostatní je možná rychlé, ale neztrácíte tuk, ale svalovou hmotu a vodu, čímž si koledujete o jojo efekt a o zdravotní problémy.

Jak hubnout?

Pokud chcete, či potřebujete zhubnout je nejlepší pokud se o pomoc obrátíte na odborníka, který vám pomůže s vytvořením vašeho individuálního cvičebního a stravovacího plánu. Existují však věci, které pro sebe můžete v rámci zdravého způsobu života udělat i sami.

Pitný režim

Dostatečný přísun tekutin je základ. Díky vodě může naše tělo fungovat, filtrovat a odvádět škodliviny z těla ven. Díky vodě podporujeme náš lymfatický systém, který nebude přetížen a nebude tak škodliviny ukládat do tukových buněk.

Denně proto vypijte minimálně dva litry tekutin. Vyhýbejte se však kávě, alkoholu, limonádám, sladkým nápojům a džusům. Nejlepším pitivem je čistá pramenitá voda a případně i čaje.

Zdravý způsob stravování

Hubnutí není pouze o přejídání a kaloriích. Je důležité, abyste jedli pravidelně a jídlo měli rozprostřeno na pět až šest částí. V průběhu první poloviny dne byste přitom měli sníst dvě třetiny celkového** denního přísunu potravy.** Ptáte se proč? Je to zcela jednoduché. Nejnáročnější část dne je totiž dopoledne, kdy pracujeme. Během dopoledne máme proto největší šanci spálit nejvíce kalorií. Pokud se pořádně najíte až večer, spálení kalorií se již nedočkáte a přebytečnou energii si tělo začne ukládat na horší časy. Mimo to, bylo zjištěno, že pokud se pořádně najíte – nastartujete své tělo již ráno, nejenže nebudete tolik unavení a budete se cítit celkově lépe, ale nebudete mít tendenci se večer dokrmovat, z nedostatku energetického přísunu, sladkostmi. Do svého jídelníčku zařaďte více zeleniny a zredukujte bílé pečivo. Přestaňte se utěšovat jídlem.

Pohybová aktivita

Všeobecně platí, že by pohybová aktivita měla převyšovat příjem kalorií. Pokud nevíte odkud začít, zkuste to se zařazením pěší chůze zpět do vašeho běžného života. Zapomeňte tedy na výtahy, auta a autobusy a choďte po schodech a do práce pěšky. Ideální je, když budete chodit každý den alespoň 45 minut. Další cvičení by mělo probíhat alespoň dvakrát týdně a mělo by probíhat v rámci** aerobního** cvičení.

Doma i v práci

Omezte sledování televize či vysedávání u počítače. Počítač i televize nás svádí k celé řadě neřestí, zajedno u ní rádi něco zobeme a za další se absolutně nehýbeme!

Jestliže je vaše práce sedavého rázu, dopřejte si alespoň jednou za dvě hodiny malé protáhnutí, či mini procházku po pracovišti, udrží vás to v pozornosti, rozproudí se vám organismus a váš metabolismus bude stále aktivní.

S pomocí těchto rad máte velkou šanci zbavit se několika nadbytečných kil, pokud vás však trápí větší nadváha, či obezita budete kromě těchto několika tipů potřebovat i odbornou pomoc, která vám vytvoří váš individuální plán hubnutí přímo na míru. Nemáte se čeho bát, ani stydět, naopak je rozumné pokud jste se rozhodli něco se svým problémem udělat.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10260 (vitejdoma.cz/rodina#9836)


Přidat komentář